Rodzą się geniuszami, a szkoła zamienia ich w niewolników systemu

W sensacyjnym wywiadzie dla kanału TEDxTuscon doktor George Land opowiedział na sali wykładowej o szokujących wynikach testów kreatywności, które on i jego drużyna opracowywali w ramach projektu specjalnego NASA. Zadaniem zespołu psychologów było opracowanie testu, który by pozwoli ocenić i zmierzyć potencjał twórczy przedszkolaków.

Otrzymane wyniki zaszokował nie tylko pracowników NASA ale też samych psychologów.

Ogólnie test oferował dzieciom różne zadania, które były dla nich zrozumiałe, oferując ich rozwiązanie w taki czy inny sposób. Test przeprowadzono na 1600 dzieciach w wieku od 4 do 5 lat.

Naukowcy byli gotowi na wiele, ale to co odkryli, zaprowadziło ich w ślepy zaułek. Okazało się, że 98% dzieci znalazło się w najwyższej kategorii testu, uważanej przez psychologów za „geniusz”!

Ponieważ „98 procent” geniuszy wydawało się NASA nieprawdopodobny, test został odrzucony. Jednak twórcy nie poddali się i przeprowadzili ten sam test na tych samych dzieciach, ale wtedy gdy dzieci osiągnęły wiek 10 lat. Tym razem tylko 30% dzieci zakwalifikowało się do kategorii „genialna wyobraźnia”.

Rezultat był tak dziwny, że NASA zainteresowała się ponownie i przeprowadziła ten sam test na tych samych dzieciach, ale już w wieku 15 lat. Wśród nich geniuszy było mniej niż 12%!

NASA nie czekała na następne 5 lat i nie naruszając czystości eksperymentu postanowiła dokonać testu na losowej grupie dorosłych. Wśród dorosłych odsetek geniuszy spadł do 2!

Na podstawie tych danych Gavin Nascimento sporządził szczegółową publikację naukową, której istotą jest:

„System szkolnictwa, szkoły średnie i szkolnictwo wyższe stopniowo pozbawiają dorastającego człowieka kreatywnego geniuszu tkwiącego w każdym z nas. Jest tego kilka powodów, ale najbardziej prawdopodobnym wydaje się ingerencja klas rządzących.

To, co umieściliśmy w pojęciach „szkoła” i „edukacja”, jest w rzeczywistości instytucją globalną, złożonym systemem psychologicznym, historycznie stworzonym, aby służyć potrzebom klas rządzących.

Jak się okazuje aby tak zwana „elita” zachowała swój elegancki styl wyzywającego luksusu, jednocześnie czyniąc minimalny wkład w rozwój nowego i produkcji, konieczne są nie tylko wiecznie sztuczne niedobory, niekończąca się eksploatacja i nieustanne wojny. Potrzebny jest także ogólnopaństwowy, ponadnarodowy system prania mózgu udowadniający, że „zawsze tak było”, który nie pozwalał spojrzeć na drapieżny, niewolniczy system światowy krytycznie.”

Co teraz powinniśmy wszyscy zrobić? Czy możemy przywrócić z powrotem nasz potencjał twórczy?

Dr George Land powiedział, że pomimo blokad w umyśle, kontynuujemy całe nasze życie z 98 procentowym potencjałem. Najważniejsze jest zrozumienie, jak działa ten przytłaczający system i jak go obejść.

George Land tłumaczy, że każdy z nas ma dwa typy myślenia: rozbieżne i zbieżne.

Rozbieżne myślenie jest tym, co mamy od urodzenia i określamy słowem wyobraźnia.

Zbieżne myślenie jest również częścią nas, pracując w innej części mózgu i ogranicza rozbieżność. Tak więc rozbieżne myślenie działa jak akcelerator procesów mózgowych, a konwergentne (zbieżne) hamuje ten proces. To normalne.

Ale jeśli konwergentne myślenie jest pod kontrolą, jeśli wypychamy je za pomocą „paradygmatów” i „dogmatów” – zaczyna się hamowanie:

„My (?) próbowaliśmy tego wcześniej, to nie zadziała.”

„To głupi pomysł!”

„W podręczniku napisano, że to niemożliwe!”

Tak to wygląda na płaszczyźnie zewnętrznej. Na poziomie wewnętrznym, morfologicznym, wszystko jest o wiele bardziej interesujące. Tam twoje własne neurony walczą jak przyjaciel z przyjacielem!

Pomyślmy o tym: Własne komórki nerwowe, wypełnione cudzymi dogmatycznymi śmieciami są zaangażowane w krytykę i cenzurę, obniżając częstotliwość i moc pracy naszego mózgu!

A jeśli do konwergencji dodaje się również strach religijny, wówczas mózg albo wpadnie w otępienie, albo całkowicie się spali.

Jakie jest rozwiązanie w tej sytuacji?

Rozwiązanie jest bardzo proste. Spróbujmy ponownie znaleźć w naszym umyśle pięciolatka, która dopiero zaczął uczyć się świata i pozwólmy mu, jak gdyby trzymana pod wodą piłeczka, wyjść na powierzchnię.

To dziecko jest w nas, zawsze było, nie znikło nigdzie i nigdy nie wyszło. Po prostu zacznijmy go szukać.

Spójrzmy na pokój wokół siebie i pomyślmy na początek jak możemy go zmienić, poprawiając choćby prostą nogę od krzesła. Poszukajmy co jeszcze można poprawić? I nie przestawajmy, znajdźmy odwagę, aby rzucić wyzwanie systemowi!

źródło
źródło2

DO POBRANIA:

DOCX

PDF

***

Komentarzy 12 to “Rodzą się geniuszami, a szkoła zamienia ich w niewolników systemu”

  1. Ur Says:

    „Uczycielka” w szkole podstawowej chciała memu dziecku postawić pałę za to iż powiedziało, że piramid w Egipcie nie zbudowali niewolnicy. A tylko dlatego, że było odmiennego zdania niż ona (oczywiście po krótkiej lekturze wręcz niewielu faktów wyszukanych w sieci). Po indoktrynacji szkolnej jaką przeszła, powiela to na młodych ludziach. A my, zaganiani za robotniczym groszem, cieszymy się że tacy ludzie dają wykształcenie naszym przyszłym wyhodowanym przez państwo i podwórko korpo-niewolnikom. Podświadomość młodych istot, które wiążą się z ciałem do 6 roku życia i krystalizują swe umysły do 12 roku, podpowiada im że uczą ich bzdur; lecz sprawne oko Babilonu pod płaszczykiem np. fluoryzacji zabija im szyszynkę wiec z dnia na dzień głupieją miast mądrzeć. Dokładając do tego skrzynkę dla głupców, która uczy co mają robić, jak myśleć i czego chcieć, dzieci maja bardzo małą szansę na rozwój swego geniuszu. Zdaniem moim jest to celowe działanie, by system trwał nieugięty. Ale już nie jesteśmy potrzebni potrzebni w tak ogromnej ilości rzędu miliardów, wiec depopulacja nas do 500 milionów ruszyła. Hybrydy przetestowane w Syrii są tego dowodem. A wszystko dzięki zdobytej wiedzy o człowieku w Rumunii. Kto by pomyślał, ze śpiący prorok mówił o górze Bucegi a nie Egipcie.
    pozdrawiam.
    pokój ludziom dobrej woli

    • SłowiAnka Says:

      😘 💗 tak właśnie jest, teraz nadszedł czas aby to wszystko przepracować i odrzucić.
      Ja wiem, że będzie już tylko lepiej.
      Tylko bądźmy Ludźmi czystego Serca.

      • Ur / kocham cię Says:

        Hej śliczna miłość w kółku wzajemnej adoracji jest dalej kółkiem wzajemnej adoracji. Co takiego pragniesz przepracować, wybrałaś tam skąd przyszyłaś. Próba omijania doświadczenia wzmaga tylko jego siłę oddziaływania na ciebie. A to, by tego nie doświadczać może zmienić tylko jedno – POŚWIĘCENIE (nie mylić z kropieniem święconą wodą). Tu zaś potrzebujesz pełnej świadomości (przebudzonej świadomości) trzech „dusz” swego jestestwa: syna – ciała, ojca – umysłu&superego oraz ducha – samoświadomego obserwatora w nas. Co do serca, to nie wszystko weszło do człowieczego serca, wiec z tą czystością był bym ostrożny. Celem wciąż jest doświadczanie między ciałami np. atmanicznymi czy byddycznymi, poziomów masz 13 i to w dwóch strumieniach zstępującym i wstępującym. Jak to mówią dwóm panom nie da się służyć, więc wybór należy do nas, lecz dokonujesz go zanim tu się przejawisz to nasz dar, tu na ziemi nie masz wyboru a jedynie ego – program podziału dualności.
        pozdrawiam
        wszystko jest myślą a myśl jest wszystkim.

  2. RENAM Says:

    prof. Henry Giroux, Kanadyjczy (uniwersytety US-CANADA) – wg dzisiejszej nomenklatury ‚prawicowej’ ‚lewak” powiedział/napisał w truthout.com>>>NEOLIBERALISM IS NOT MERELY AND ECONOMIC SYSTEM BUT ALSO A CULTURAL APPARATUS AND PEDAGOGY THAT ARE INSTRUMENTAL IN FORMING A NEW MASS SENSABILITY >>>https://truthout.org/articles/neoliberalism-violence-and-resistance-a-discussion-on-forthright-radio/
    czyli przekładając na nasze>>>NEOLIBERALIZM JEST NIE TYLKO EKONOMICZNYM SYSTEMEM ALE TAKŻE APARATEM KULTUROWYM I PEDAGOGIKĄ KTÓRA JEST INSTRUMENTEM W FORMOWANIU NOWEJ WRAŻLIWOŚCI MAS.
    co w zasadzie potwierdza to co powiedziano wyżej na kanwie badań NASA.

  3. nana Says:

    Jakie szkoły? Jakie uniwersytety? Toż to ludzie, sąsiedzi, koledzy i znajomi baczą pilnie, by nikt się nie wychylał poza średnią.

    Oczywiście, uchlać się bardziej niż inni jest dozwolone, ale żyć w trzeźwości uważane jest za nienormalne. Identycznie jest w każdej innej dziedzinie życia, byle dotyczyło schodzenia na dno, ale w żadnym razie nie rozwoju. Ludzie dopilnują i to bezwzględnie, żeby dopasować niepokornego do “średniej krajowej”, a gdy taki niepokorny protestuje, no to robi się z niego “wariata”, “dziwaka” itp.
    I tak mu gnoi koło pióra obrabiając mu opinię, że ludziska wolą nie mieć zdania na ten temat i unikają niepokornego.

    Ludzie to bestie, a politycy to jedynie zarządcy takich bestii.

    Ludzkość nie rozwija się wcale nie z powodu blokad stosowanych przez rządy. Ludzkość nie rozwija się dlatego, że bliźni pilnuje, żeby było jak jest i nikt nie wyszedł przed szereg, nie zrobił czegoś lepiej, szybciej, więcej, bo to by wymagało jakiegoś wysiłku, a gawiedź jest z natury leniwa.
    Lepiej przecież umówić się ze znajomymi “na piwko” niż umówić się z nimi by wysprzątać skwerek i naprawić zdewastowane ławki. Po co się oszukiwać?

    Ludzie lubią schodzić na dno i wówczas uśmiechają się durnowato dając do zrozumienia, że to coś fajnego.

    Któremu mężczyźnie przychodzi do głowy, że tak, jak on patrzy na dziewczyny/kobiety (lubieżnie) to inni mężczyźni tak patrzą na jego córkę/żonę? A nawet, gdy o tym wie to się cieszy, że ich córka/żona jest “seksy”, czyli każdy byle kto chciałby ją przelecieć (i kto wie, czy nie przelatuje?).

    Mamy do czynienia z powszechną rozwiązłością I powszechnym mniemaniem, że wielu mężczyzn wcale nie jest ojcami “swoich” dzieci. A jak mogłoby być inaczej?

    Potencjał umysłowy ludzi powinien się wzajemnie uzupełniać. Ale tak to już jest, że byle kto ma o sobie wysokie mniemanie i nie widzi powodu do dalszego rozwoju, a człowiek inteligentny wycofuje się. Głupców jest zdecydowana przewaga i rządy nie robią nic innego, tylko jakoś tam zarządzają tą masą ludzką, żeby się ona wzajemnie nie pozabijała.

    Gdyby rozboje były nie karane, to przecież strach by było wyjść z domu! To samo gwałty, kradzieże i inne przestępstwa.
    Ludzie nie są grzeczni z wyboru, ale ze strachu przed karą.
    W obliczu tego jest naprawdę obojętne, jaki jest rząd, byle był skuteczny.

    A geniusz?

    Nikt sam nie zrobił się geniuszem, a więc nie traci nic swojego dorastając.
    Kto miałby wykorzystać potencjał geniuszy? I do czego?
    Ludzka masa ewoluuje jako całość, bardzo pomału. Geniusz jest tu raczej przeszkodą niż pomocny. Gawiedź nie może – z braku potencjału – dopasować się do geniusza, nie potrafi także gawiedź geniusza zrozumieć, bo nie ma czym. No więc geniusz by przetrwać musi dopasować się do gawiedzi. Nic specjalnego, samo życie.

    Gdyby takich geniuszy wyłuskać ze społeczeństwa i dać im możliwości rozwoju, no to co by to przyniosło? Przecież geniusze widzieli by wokół siebie masę debili, niedorozwinięte osobniki, którymi jakoś należało by się zająć. Do czego durnie mieliby być geniuszom potrzebni? I co by z nimi geniusze robili?
    To już znacznie korzystniejsza jest dla ludzkości ta „średnia krajowa”.

    • JAN Says:

      Bo nie jest światło, by pod korcem stało,

      Ani sól ziemi do przypraw kuchennych,

      Bo piękno na to jest, by zachwycało

      Do pracy – praca, by się zmartwychwstało.

      *

      I stąd największym prosty lud poetą,

      Co nuci z dłońmi ziemią brązowemi,

      A wieszcz periodem pieśni i profetą,

      Odlatującym z pieśniami od ziemi.

      I stąd największym prosty lud muzykiem,

      Lecz muzyk jego płomiennym językiem.

      • SłowiAnka Says:

        I stąd Mateńka Ziemia sokami swymi nas poi,

        A sok ten każdą komórkę naszego ciała zaś goi.

        I wszyscy razem w całości i wieczności trwamy,

        Bo soki nieśmiertelności z Mateńki Ziemi spijamy.

        I niech ta piękne chwile żyć trwają przez wieki całe,

        Aż powrócimy do Matki i Ojca gdzie życie doskonałe.

    • Geniusz Says:

      Dokładnie tak jest jak piszesz. Ludzie jako masa to tylko agresywne i nieszczególnie inteligentne zwierzęta.

  4. JanusZ Says:

    prof. Henry Giroux ma rację i jej nie ma. Bo tam wcale nie chodzi o neoliberalizm, debilizacja dzieci to znacznie starsza koncepcja.

    John Taylor Gatto mówi tutaj, że w 1945 roku w małym górniczym miasteczku w Pennsylwanii w szóste klasie wszyscy uczniowie czytali „Wojny galijskie” Cezara po angielsku. W dziewiątej klasie czytali je w oryginale.

    Gatto przytacza słowa z „Lewiatana” Hobbesa: „wherever power seems to exist, it never exists there”

    co chyba znaczy, aby nie ufać pajacom na pozycjach decydentów tylko szukać źródeł władzy trochę głębiej. Dlaczego takich rzeczy nie uczą teraz w szkołach? Rządzenie debilami jest znacznie łatwiejsze, właśnie dlatego dzieci poddawane są kampanii debilizacji.

    W kontekście tematu artykułu hasło „John Taylor Gatto” jest bardzo ważne, ten nowojorski nauczyciel dużo wysiłku poświęcił na demaskowanie kampanii ogłupiania uczniów. To historia znacznie starsza niż neoliberalizm. Neoliberalizm to tylko aktualna twarz tej wielogłowej hydry.

  5. Wioletta Says:

    To prawda.Ja pracuje z 6 latkami i ostatnio jest nacisk zeby bawic sie z dziecmi na przerwach.Zdania sa podzielone. Wedlug moich obserwacji gdy nauczyciel bawi sie z dziecmi moze jest i fajnie ale one przestaja bawic sie ze soba. Po jakims czasie wyglada to tak, ze dzieci czekaja na nauczyciela zeby im zorganizowal zabawe. Bez zorganizowanej zabawy przez nauczyciela jest nudno. Moim zdaniem wyreczanie dzieci w mysleniu w wymyslaniu roznych zabaw jest pozbawieniem ich kreatywnosci (co innego jest pokazanie jakie zabawy juz istnieja). Ostatnio tez bylam na kursie o empatii. No i coz naukowcy podaja, ze w ciagu ostatnich 30 lat empatia u dzieci spadla o 40%. Moze to idzie w parze.

  6. JanusZ Says:

    John Taylor Gatto poświęcił sporo wysiłku badaniu różnic w rodzaju edukacji dla motłochu i dla elit.

    14 SEKRETÓW NAUCZANIA PRYWATNYCH SZKÓŁ Z INTERNATEM.

    1. Żadne dziecko nie powinno kończyć studiów bez znajomości odpowiedniego modelu TEORII LUDZKIEJ NATURY, zrozumienia tego, co sprawia, że ​​ludzie współpracują.
    Szkoła ma za zadanie dostarczyć wiedzy, jakie „przyciski” naciskać, aby uzyskać pożądane wyniki w kierowanym zespole? Uczniowie otrzymują tą wiedzę w drodze badania historii, filozofii, literatury, teologii i prawa, aby określić, jak ludzie są, jak wyglądali w przeszłości i jak prawdopodobnie będą w przyszłości.

    2. Niezbędnym elementem wykształcenia jest umiejętność AKTYWNEGO POSŁUGIWANIA SIĘ SŁOWEM I PISMEM, zdobycie praktyki w pisaniu i w wystąpieniach publicznych.
    Nie ma znaczenia, czy absolwent ma dobre pomysły, jeśli nie może wyrazić ich innym. Tą umiejętność zdobywa się poprzez regularne mówienie przed nieznajomymi. Aby osiągnąć poziom kompetencji na piśmie, należy pisać codziennie i bez interwencji.

    3. ZNAJOMOŚĆ MECHANIZMÓW FUNKCJONOWANIA GŁÓWNYCH INSTYTUCJI, takich jak sądy, korporacje i wojsko, w tym szczegóły dotyczące ich funkcji i mechanizmów które determinują sposób ich funkcjonowania.

    4. Powtarzające się praktykowanie DOBRYCH MANIER.
    Konieczność opanowania dobrych manier opiera się na przekonaniu, że uprzejmość i uprzejmość są podstawą wszystkich przyszłych związków, sojuszy, dostępu do miejsc, które warto odwiedzić. Jest to całkowite przeciwieństwo tego, co dzieje się w naszych szkołach publicznych, ponieważ „każda szkoła publiczna, w której kiedykolwiek byłem, a byłem w setkach, jest laboratorium chamstwa, okrucieństwa, niechlujstwa i szorstkości” (John Taylor Gatto).

    5. NIEZALEŻNA PRACA.
    W szkołach publicznych nauczyciele są odpowiedzialni za wypełnianie 80-90% czasu uczniów w taki czy inny sposób, a wszystkie wybory dokonywane są przez nauczycieli. W szkołach prywatnych ten stosunek jest idealnie odwrócony. Oczekuje się, że uczniowie wykonają większość pracy i będą wystarczająco zaradni, aby wykorzystać pracę innych dzieci.

    6. ENERGETYCZNE FIZYCZNE SPORTY nie są luksusem ani sposobem na upuszczenie pary, ale absolutnie jedynym sposobem na zdobycie pełniejszego odczucia ludzkiej egzystencji, co często przekłada się na siłę i bogactwo.
    George Washington stwierdził, że dwie rzeczy sprawiły, że jego fizyczna forma była znakomita i zostały celowo wybrane: jazda konna i taniec towarzyski. Sporty uczą także praktyki w radzeniu sobie z bólem i w nagłych wypadkach.

    7. KOMPLETNA TEORIA DOSTĘPU DO JAKIEJKOLWIEK OSOBY LUB JAKIEKOLWIEK MIEJSCA.
    Dzieci otrzymują pełną teorię dostępu do dowolnego miejsca pracy lub osoby. O wiele lepiej niż czytać podręczniki z wiedzy o społeczeństwie, postawić sobie zadanie zorganizowania prywatnego spotkania z burmistrzem miasta, gubernatorem, dyrektorem generalnym, który jest odpowiedni do indywidualnych zainteresowań i pasji (rozwijanie quid pro quo, osobistego uroku, stroju, równowagi itp.)

    8. GOTOWOŚĆ PRZYJĘCIA OSOBISTEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI jako całkowita część programu nauczania.
    Niezbędna część programu nauczania, która może obejmować takie rzeczy, jak mycie naczyń, dbanie o zwierzę, podejmowanie ważnej służby społecznej, dążenie do przywództwa w klubach. Uczeń powinien zdobyć nawyk sięgania po odpowiedzialność zawsze gdy jest oferowana i zawsze dostarczania więcej, niż jest to wymagane.

    9. STANDARDY: Ustanowienie osobistego kodeksu standardów zachowania, moralności, (projekt trwający całe życie, którego postępy należy regularnie sprawdzać).

    10. ZNAJOMOŚĆ GŁÓWNYCH DZIEŁ MUZYKI, SZTUKI, WZORNICTWA, MALARSTWA, ARCHITEKTURY, RZEŹBY, LITERATURY I DRAMATU. Uczeń powinien czuć się swobodnie ze sztuką, ponieważ oprócz religii, sztuka jest jedynym sposobem na przekroczenie zwierzęcej materialności w naszym życiu.

    11. ZDOLNOŚĆ DOKŁADNEJ OBSERWACJI I ZAPAMIĘTYWANIA.
    Przykład: w brytyjskich klasach wyższych, jeśli nie możesz narysować tego, co widziałeś okiem, nie widziałeś, co tam faktycznie było. Oczekuje się, że rysunek nie będzie sposobem na zabicie czasu, ale sposobem na wyostrzenie percepcji. Gdyby Karol Darwin nie był w stanie umiejętnie narysować, mało prawdopodobne jest, by ktokolwiek brał udział w jego dobrze wyartykułowanej teorii ewolucji preferowanych ras. Współczesna nauka była możliwa w dużej mierze dzięki ilustracjom graficznym.

    12. UMIEJĘTNOŚĆ PRZYJMOWANIA WYZWAŃ WSZELKIEGO RODZAJU.
    Wyzwania każdego są bardzo różne – należy dokładnie znać dziecko, aby je wzmocnić. Na przykład, jeśli dziecko jest boleśnie nieśmiałe, tą fobię pozwoli przełamać praktyka publicznych prezentacji. Dziecko nabierze pewności siebie zamiast żyć w ten sposób przez resztę swojego życia.
    Być może wszyscy jesteśmy tchórzami na pewnym poziomie, ale ważne jest, aby dowiedzieć się, że fizyczne / emocjonalne / umysłowe / duchowe wyzwania mogą być spełnione … a jeśli boli, dowiadujemy się nie tak bardzo, jak być może się obawialiśmy, i kończymy na osobistym wzroście

    13. WYROBIENIE NAWYKU OSTROŻNOŚCI W DOCHODZENIU DO WNIOSKÓW.
    Należy formułować opinie dopiero po uważnym przestudiowaniu, rozważeniu zagadnienia z wielu stron.

    14. STAŁY ROZWÓJ I BADANIE SĄDU.
    Stały rozwój i testowanie sądów. Należy dokonywać osądów, rozróżniać wartość, a następnie obserwować materializację własnych prognoz, aby skonfrontować ich wartość z rzeczywistością.
    _________________

    To oczywiście nie wszystko, bo sama koedukacja obowiązująca na całej ziemi to owoc spisku o globalnym zasięgu, przyczyniający się do globalnej debilizacji. Temat trudno wyczerpać.

  7. maniek II Says:

    …dorzuce swoje trzy grosze – bez komenta…

    niestety pedalstwo ostatnimi czasy utrudnia mi zycie …

    maniek II


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s